Co to

jest SEO?

Co to jest SEO

Co to jest SEO ?

Aby zrozumieć prawdziwe znaczenie SEO, przeanalizujmy tę definicję i spójrzmy na jej części:

Jakość ruchu. Możesz przyciągnąć wszystkich odwiedzających na świecie, ale jeśli odwiedzają Twoją witrynę, ponieważ Google mówi im, że jesteś stroną o tematyce historycznej, podczas gdy naprawdę naprawiasz komputery, nie jest to ruch dobry, ani wysokiej jakości. Unikając takich sytuacji, lepiej żebyś zaprosił użytkowników, którzy będą chcieli skorzystać z twoich usług lub zakupić twoje produkty.

Natężenie ruchu. Gdy masz odpowiednich ludzi, którzy klikają na odpowiednich stronach wyników wyszukiwania (SERP), im większy ruch  tym lepiej.

Wyniki organiczne. Reklamy stanowią znaczną część wielu SERP. Ruch organiczny to każdy ruch, za który nie musisz płacić, ale trafia na twoją witrynę.

Organiczny ruch wyszukiwania to w szczególności każdy nieodpłatny ruch pochodzący z SERP.

Jak działa SEO?

Możesz myśleć o wyszukiwarce jako o witrynie, którą odwiedzasz, aby wpisać (lub powiedzieć) pytanie w polu wyszukiwania, a następnie Google, Yahoo !, Bing lub inna wyszukiwarka, której używasz, magicznie odpowiada długą listą linków do stron internetowych, które mogą potencjalnie odpowiedzieć na twoje pytanie.

W pewnym sensie to prawda. Lecz czy myślałeś kiedyś, dlaczego akurat te strony są wyświetlane jako pierwsze?

Oto jak to działa: Google (lub dowolna wyszukiwarka, której używasz) ma robota, który wchodzi i zbiera informacje o wszystkich treściach, jakie może znaleźć w Internecie. Taki algorytm przesyła wszystkie zebrane dane do wyszukiwarki, aby mogły zostać w niej zaindeksowane (tzn. aby w przyszłości Google mógł na nie wskazać). Indeks ten jest następnie przepuszczany przez algorytm, który próbuje dopasować wszystkie te dane do zapytania.

To wszystko o SE (search engine - wyszukiwarka).

Czym jest O w SEO?

Część O z SEO to optymalizacja. Polega na tym, że ludzie, którzy piszą wszystkie te treści i umieszczają je w swoich witrynach, przygotowują je i witryny, aby wyszukiwarki mogły zrozumieć, co widzą. Dba się również o użytkowników, aby wchodzący za pomocą wyszukiwarki klient, był zadowolony z tego co widzi.

Optymalizacja może przybierać różne formy. Wszystko zaczyna się od upewnienia , że tagi tytułowe i opisy meta zawierają informacje oraz mają odpowiednią długość. Ważnym jest też umieszczenie wewnętrznych linków do stron, z których jesteś dumny i chcesz się pochwalić.

Tworzenie witryny przyjaznej dla SEO

Gdy będziesz gotowy do rozpoczęcia wprowadzania SEO, musisz zacząć stosować techniki SEO do każdej witryny.

Niezależnie od tego, czy jest to nowa strona, albo stara, którą ulepszasz.

Witryna nie jest tak naprawdę witryną, dopóki nie masz na niej żadnej sensownej treści.

Ale SEO dla treści ma wystarczająco dużo konkretnych zmiennych. Są to badanie słów kluczowych, sposób pisania przyjaźnie dla SEO oraz rodzaj znaczników. Stosuje się je, aby pomóc wyszukiwarkom zrozumieć, o czym naprawdę jest Twoja treść.

Musisz też dowiedzieć się jak i kiedy używać atrybutu nofollow i czy gościnne blogowanie jest martwe.

Ważnym aspektem jest też zapoznanie się z budowaniem linków, aby podnieść swoją stronę w rankingu wyszukiwania.

Nie możesz też zapomnieć optymalizacji współczynnika konwersji (CRO).

Na sam koniec zostało Ci już tylko poszerzyć wiedzę o tym co to lokalne i globalne SEO.

Dowiesz się tego z naszych innych artykułów, więc nie zwlekaj i zwiększ swoje zyski dzięki poszerzeniu wiedzy!